"Dziękujemy, z partnerem z Niemiec, za świetne spotkanie.
Miło było znowu poczuć się członkiem Wspólnoty Krzyżowej..."
24 lutego, z inicjatywy Fundacji "Krzyżowa", odbyło się spotkanie informacyjne dotyczące młodzieżowych wymian polsko-niemieckich online. 50 uczestniczek i uczestników reprezentujących szkoły z Polski i Niemiec, wzięło udział wydarzeniu zorganizowanym na platformie Zoom, aby móc zaplanować nadchodzący sezon spotkań młodzieży. Specjalistki z Międzynarodowego Domu Spotkań Młodzieży w Krzyżowej przedstawiły innowacyjne formy i tematy proponowanych spotkań, takie jak “Edukacja Globalna”, “Etyka w Internecie”, “Historia nierówności i dyskryminacji”.
Czytaj więcej: RELACJA || Wymiany młodzieżowe online. Spotkanie informacyjne - 24.02.2021
Żyjemy w rzeczywistości, która często tworzy zbyt uproszczone założenia, nie dostrzegając różnorodności płci. Na całym świecie obserwujemy proces polaryzacji, który zachodzi także w odniesieniu do problematyki feminizmu. Nasila się dyskryminacja kobiet oraz osób nieheteronormatywnych. Aby przeciwdziałać istniejącym podziałom należy być świadomym ich istnienia oraz ich konsekwencji. Bogate relacje z różnorodnymi ludźmi ułatwiają poszerzanie horyzontu wyznaczonego przez normatywną perspektywę.
Czytaj więcej: ||RELACJA|| Szkolenie Online “Social Justice and Diversity” - 28.01-16.02.2021
Fundacja „Krzyżowa” wraz z Adam Institute for Democracy and Peace w Izraelu zakończyła właśnie pierwsze w tym roku polsko-niemieckie seminarium pt. „Spotkania Polaków i Niemców. Stawianie czoła wyzwaniom demokracji - tym, które są podobne, i tym, które są odmienne”. Seminarium prowadzone było online przez 4 kolejne poniedziałki od 25.01. do 15.02. przez twórczynię metody Betzavta Uki Maroshek-Klarman.
W seminarium wzięło udział 21 osób, część z nich to nauczyciele i nauczycielki, a także edukatorzy i edukatorki zawiązani z pracą z młodzieżą, często w kontekście polsko-niemieckim. Tematy, którym się przyglądano dotyczyły tożsamości narodowych w kontekście pracy z międzynarodowymi grupami młodzieży, kwestie władzy i nierówności, kwestie stereotypów i podejścia do nich oraz kwestie migracji.
Opowiedzmy historię na Instagramie! Brzmi interesująco, czyż nie? Proponujemy, by skupić się na dwóch tematach.
Z jednej strony nie da się już rozgraniczyć edukacji obywatelskiej i umiejętności korzystania z mediów, a Internet, zwłaszcza w czasach pandemii, zyskał status witryny edukacyjnej. Podobnie sam Instagram, w coraz większym stopniu staje się serwisem społecznościowym, wykorzystywanym w edukacji historyczno-politycznej przez coraz liczniejsze muzea i instytucje edukacyjne. Organizowane debaty na temat społecznej partycypacji oraz demokracji są dobrą okazją, by sprawdzić jakie możliwości oferuje Instagram dla zaawansowanej edukacji historyczno-politycznej.